U.S. State Department: Freedom of Speech and Press in Georgia

on print media:
" During the year print media frequently criticized senior government officials. However, some individuals affiliated with these papers reported facing pressure, intimidation, and violence for doing so. Few newspapers were commercially viable. Patrons in politics and business typically subsidized newspapers, which were subject to their influence."

on tv-broadcasts:
"The International Research and Exchanges (IREX) Board's media sustainability index report for the year stated that "the ruling elite" exercised significant influence over the primary news companies to "shape the national narrative" and again raised concerns that the majority of media outlets remained split along political fault lines."
"The IREX Board's Media Sustainability Index for the year noted that national television stations rarely broadcast investigative stories. TI/Georgia's November 2009 report raised similar concerns. Rustavi 2, Imedi, and the GPB did not produce investigative reports."

on press-freedom:
"There were reports of direct physical attacks, harassment, and intimidation of journalists by government officials."
"There also were reports of attacks on journalists by nongovernmental actors."

on separatist regions (Abkhazia, South Ossetia):
"Media in the separatist regions of South Ossetia and Abkhazia remained tightly restricted by the de facto authorities and Russian occupying forces."

on freedom of assembly:
"The constitution and law provide for freedom of assembly; however, there were concerns about provisions in the law. During the year authorities permitted demonstrations; of the few large protests, most, but not all, were held without incident."

Read the full article at FINANCIAL / FINCHANNEL

If you like this please Link Back to this article...



Keine Kommentare:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...